SEO Tactieken

SEO Tactieken

Geschatte leestijd: 5 minuten

In de SEO-wereld zijn de dingen altijd in beweging. Google werkt zijn algoritme regelmatig bij en de concurrentie loopt nooit ver achter. En de huidige situatie maakt het alleen maar moeilijker, met de verschuiving naar online voor bedrijven die misschien niet voorbereid zijn. Dus als je niet zeker weet wat je moet doen, zou het dan niet leuk zijn om een lijst van tijdloze SEO-verbeteringen te hebben om je op te richten? Dat dachten we al! 

  1. Blijf aan de goede kant van SEO

Als je wanhopig op zoek bent naar snelle resultaten, kan je in de verleiding komen om slechte SEO tactieken te gebruiken. Niet doen! Koop nooit, maar dan ook nooit links, probeer zoekmachines of bezoekers nooit te misleiden met redirects of spamlinks op andere sites. Zoekmachines ontmoedigen dit soort dingen actief zodat het uiteindelijk een averechtse uitwerking heeft en je rankings schaadt. 

Wij pleiten voor Holistische SEO, wat betekent dat je het beste resultaat moet behalen! Geef jouw bezoekers content van hoge kwaliteit, een prettige leeservaring en een veilige, technisch superieure website. Het kost misschien meer tijd en moeite, maar het is op de lange termijn veel duurzamer. Laten we linkbuilding als voorbeeld nemen: holistisch benaderd produceer je kwaliteitscontent die mensen daadwerkelijk willen delen. Je kunt dan naar relevante websites gaan om te zien of zij overwegen om naar jou te linken. De (relevante) links die je op deze manier krijgt zullen veel waardevoller zijn dan elke andere link die je kunt kopen. Dus ga een stapje verder en blijf aan de goede kant van SEO. Je website zal er op de lange termijn baat bij hebben.

  1. Optimaliseer de snelheid van je website

In SEO is sneller beter. We zijn er zeker van dat dit altijd het geval zal zijn omdat mensen verwachten dat de inhoud snel aan hen wordt geserveerd. Niemand houdt van wachten, zelfs niet voor een fractie van een seconde, dus het loont altijd om tijd te investeren in het verbeteren van de snelheid van uw site.

Er zijn verschillende manieren om uw WordPress-site te versnellen. We kunnen ze niet allemaal behandelen in dit artikel, maar een goed begin is het installeren van een caching plugin. Deze houdt statische delen van uw site opgeslagen op uw server, en bedient de gebruikers deze lichtere HTML-pagina’s in plaats van de relatief resource-intensieve WordPress PHP-scripts te verwerken. Er zijn zowel gratis als betaalde caching plugins beschikbaar en deze kunnen uw site aanzienlijk versnellen. Een goede hosting partner zoals WP Provider biedt Litespeed hosting in combinatie met de WordPress plugin.

Afbeeldingen zijn een andere factor die vaak over het hoofd wordt gezien als mensen hun website bouwen. Het laden van grote, hoge resolutie afbeeldingen duurt lang terwijl een afbeelding met een lagere resolutie het meestal prima doet. Neem altijd de tijd om het formaat van je afbeeldingen aan te passen met behulp van een plugin voor beeldoptimalisatie. Of bewerk je afbeeldingen van te voren met een fotobewerkingsprogramma.

En een laatste snelheidsoptimalisatietip: als jouw bezoekers van over de hele wereld komen, kan het de moeite waard zijn om een CDN (of Content Delivery Network) te gebruiken. Het zal de bezoekers leiden naar de servers die het dichtst bij hun locatie liggen, waardoor de laadtijd sterk verbetert.

  1. Werk aan een uitstekende inhoud

Nog een tijdloze SEO-tactiek: doe geen concessies aan de kwaliteit van je content. Creëer de beste kwaliteit content die je kunt en beoordeel en verbeter deze constant waar mogelijk. SEO gaat niet alleen over het verbeteren van je website maar ook over het verslaan van de concurrentie. In veel gevallen betekent dit dat content die alleen ‘goed genoeg’ is, gewoonweg niet genoeg is. Je moet je expertise laten zien en je onderscheiden van de massa. Dat betekent een grote investering in tijd en moeite; onderzoek naar je onderwerpen, je publiek en wat zij zoeken.

Het kan zijn dat je dit niet altijd meteen kunt doen, daarom moet je je artikelen blijven verbeteren zodat ze waardevolle bronnen worden voor jouw publiek. Hoe? Dat hangt allemaal af van je onderwerp en wat je probeert te bereiken. Het is altijd een goed idee om jezelf af te vragen of je vragen beantwoord zouden worden door je pagina’s te bezoeken, en of het overeenkomt met wat je ziet in de zoekresultaten. Deze volgende tips zullen je ook helpen om de algemene kwaliteit van je inhoud te verbeteren.

  1. Houd je publiek in gedachten

Of het doel van jouw website nu is om je te helpen jouw product te verkopen of om volgers aan te trekken voor je blogberichten, je zult alleen slagen als je je concentreert op wat jouw publiek wil en nodig heeft. Dat gaat nooit veranderen want zoekmachines zijn er altijd op gericht om gebruikers te geven waar ze naar op zoek zijn. Dit blijkt uit het groeiende belang van de zoekintentie, dus trefwoordenonderzoek doen zonder eerst de zoekintentie te overwegen is geen optie meer. Bied je zoekers echt wat ze zoeken als ze hun zoekterm, jouw trefwoord, intypen? Zijn ze op zoek naar informatie of om actie te ondernemen, en wat hebben ze van je nodig? Kijk dan goed naar de zoekresultaten voor je zoekwoorden om die vragen te beantwoorden.

Er is nog een reden om je echt te richten op wat je publiek nodig heeft: de concurrentie om de aandacht van mensen is hevig. Dus gebruikers kunnen kieskeurig zijn en ze willen weten of jij hun probleem kunt oplossen of wat ze uit het lezen van je blogbericht zullen halen. Ze geven niet veel om jouw product gerelateerd jargon, of waarom jij wilt dat ze jouw blogpost lezen. Dus vergeet het perspectief van je bezoeker niet in jouw SEO-kop. Dat houdt ook in dat je niet te veel in de ‘ik’ vorm in je inhoud schrijft. 

  1. Verbeter je interne verbindingsstructuur

Het is altijd een goed idee om het voor zoekmachines gemakkelijk te maken om je site te indexeren om uit te zoeken welke artikelen het belangrijkst zijn en om je bezoekers te helpen vinden wat ze zoeken. Daarom is het belangrijk om je interne linkstructuur te verbeteren. Zorg ervoor dat je belangrijkste artikelen of diensten ook de meeste interne links hebben die daar naar verwijzen. En vergeet niet om links toe te voegen aan je meest recente berichten om verweesde inhoud te vermijden. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de links relevant zijn voor de context van een bericht anders hebben ze geen zin voor de zoekmachine of de gebruiker.

  1. Onderhoud je inhoud

Een laatste tijdloze SEO tactiek: het loont altijd de moeite om op de hoogte te blijven van het SEO onderhoud van je content. Zo bespaar je je niet alleen de moeite om in één keer een heleboel posts op te ruimen maar blijft je content ook fris en relevant. Dat vinden zowel de zoekmachines als de gebruikers leuk! Bovendien helpt het bijhouden van je content je om trefwoordkannibalisatie te voorkomen. Je wilt je eigen kansen op een ranking namelijk niet verkleinen door te veel vergelijkbare, concurrerende content aan te bieden.

Natuurlijk is opruimen over het algemeen niet de favoriete taak van mensen, dus dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Het helpt om de dingen systematisch te benaderen. Zoek op je site naar één van je belangrijkste trefwoorden en zie wat er naar voren komt. Overlappen de artikelen elkaar en moet je nog steeds alles bewaren? Hoe presteren de pagina’s? Je ziet waarschijnlijk een aantal artikelen die kunnen worden verwijderd of samengevoegd. Door dit regelmatig te doen, houd je het overzicht.

Tijdloze SEO tactieken voor het beste resultaat!

Uiteindelijk komen deze tijdloze SEO tactieken neer op hetzelfde: als je wilt rangschikken, moet je moeite doen om het beste resultaat te behalen. Zoekmachines kunnen hun algoritmes veranderen maar uiteindelijk willen ze hun gebruikers bieden wat ze zoeken: kwalitatief hoogwaardige content die up-to-date is en wordt geserveerd op een snelle website zonder vuile trucjes. Het lijkt misschien veel werk, maar het is in ieder geval een duidelijk doel om aan te werken, toch? Dus, laten we aan de slag gaan!

Direct hoog in Google met SEA, SEO, Linkbuilding, Blogs en hosting

Hoger in
Google?

Neem contact op